1-2-3 vingers vrij voor dyscalculie 1
Kinderen met rekenproblemen kunnen niet rekenen - ze tellen mee.
De memogame serie '1-2-3 vingervrij' met strategiespellen over dyscalculie biedt therapeuten en opvoeders belangrijk materiaal voor het gericht ontwikkelen van wiskundige basiskennis met behulp van rekenstrategieën. Kinderen met rekenproblemen worden ondersteund bij het verwerven van hun wiskundige kennis zonder te tellen, bij het automatiseren en verbeteren ervan door middel van spelende training. De taken van de vijf dozen kunnen op elkaar voortbouwen, maar kunnen ook los van elkaar worden gebruikt. Elke box als stabiele schuifbox.
Vak 1 (geel) Numerieke betekenis 20
Het spel bereidt je voor op de vier rekenkundige basisbewerkingen, traint het begrip van getallen en oriëntatie in het getallenbereik van 1 tot 20. In dit memospel oefenen kinderen de getallen 1 - 10 op de juiste positie op de getallenlijn en de getallen 11 - 20 zonder te tellen toegewezen aan de juiste hoeveelheid. De vingers dienen als voorstadium van de getallenlijn, waarop elke vinger zijn vaste plaats heeft.
Geschikt voor: kinderen van 6 tot 10 jaar, speciaal onderwijs, dyscalculie, leertherapie, school
Inhoud: 40 speelkaarten (20 paar kaarten) in stevige schuifdoos inclusief 20 plaatjeskaarten en 20 soorten cijfers • 2 tabbladen • Handleiding