1-2-3 vingers vrij bij dyscalculie 4
Kinderen met rekenproblemen kunnen niet rekenen - ze tellen mee.
De memogameserie '1-2-3 vingervrij' met strategiespellen over dyscalculie biedt therapeuten en opvoeders belangrijk materiaal voor het gericht ontwikkelen van wiskundige basiskennis met behulp van rekenstrategieën. Kinderen met rekenproblemen worden ondersteund bij het verwerven van hun wiskundige kennis zonder te tellen, bij het automatiseren en verbeteren ervan door middel van spelende training. De taken van de vijf dozen kunnen op elkaar voortbouwen, maar kunnen ook los van elkaar worden gebruikt. Elke box als stabiele schuifbox.
Vak 4 (rood) Vermenigvuldiging tot 100
Vermenigvuldiging kan alleen worden geautomatiseerd door de dagelijkse praktijk. Om geheim tellen te voorkomen, kun je rij voor rij oefenen, maar niet in de zin van "optellen" van 1 x ..., 2 x ..., 3 x ... enz. tot de gewenste oplossing. Optellen en aftrekken kunnen worden aangeboden als consistente rekenstrategieën voor de vermenigvuldigingstaken.
Geschikt voor: kinderen van 6 tot 10 jaar, speciaal onderwijs, dyscalculie, leertherapie, school
Inhoud: 200 speelkaarten (100 paar kaarten) in een stabiele schuifdoos inclusief 100 taakkaarten en 100 resultaatkaarten • 10 tabbladen • Handleiding